czwartek, 15 maja 2014

Jak Zrobić, By Rozmówca Uznał Coś Za Fakt?





Umiejętność przekonywania ludzi jest jedną z najbardziej pożądanych i trudno się temu dziwić. To, że czytasz ten tekst oznacza, że chcesz świetnie komunikować się z innymi i że widzisz, jak zastosowałem na Tobie ten wzorzec. Od tego, czy potrafisz wpływać na ludzi zależy ogromna ilość rzeczy w życiu. Jednym z pomocnych narzędzi służących temu celowi są tzw wzorce świadomości, które pochodzą z hipnoterapii, ale mogą tez być stosowane w zwykłej rozmowie.


Wzorce świadomości polegają na hipnotycznej sugestii opartej o budowanie tzw pacingu, czyli potwierdzenia i zgody z rozmówcą. Najprostszym i najczęściej używanym wzorcem tego typu jest wzorzec "3 razy tak". Polega on na tym, że należy uzyskać około 3 odpowiedzi potwierdzające, zanim zada się jakieś pytanie. Nie jest to jednak jedyna możliwość!

A = B

Wzorzec ten można nazwać równaniem. Jest to metoda oparta o bardzo potężne zniekształcenia, które mają doprowadzić do potwierdzenia hipotezy. Podam Ci przykład: "Nie udało mi się dziś wygrać w totka, więc moje życie jest do niczego". Jedno nie ma nic wspólnego z drugim, ale do równania możesz wrzucić cokolwiek, dlatego często ludzie tego używają i wydaje im się, że to fakty. Stosowanie takich równań uznajmy za poziom podstawowy. Spróbuj używać ich do pozytywnego wpływania na ludzi, np: "O, włożyłaś dziś świetny ciuch, więc szykuje się miły dzień". Co ma ubranie do dnia? Nic, ale dzięki Tobie ta instalacja może sprawić, że ktoś faktycznie będzie miał miły dzień.

...a to oznacza, że...

Stosując równania możesz dorzucić do nich kolejny hipnotyczny wzorzec - "a to oznacza, że". Działa on prawie tak samo, jak "czyli" albo "a więc" z tą różnicą, że najdobitniej akcentuje znak równości. Pamiętaj, że jeśli jesteś początkujący, to im bardziej "schowasz" wzorce, tym trudniej będzie uzyskać efekt. Póki nie jesteś specjalistą, staraj się używać najsilniejszych instalacji i wzorców - takich, które niemal zawsze dają efekty. Później przejdziesz do poważniejszych
spraw.

Możesz stosować również:
- a więc...
- wynika z tego, że...
- ...z czego można wnioskować, że...
- ...wychodzi więc na to, że...
- jest więc jasne, że... (użyta submodalność "jasne" rozjaśnia obraz w głowie rozmówcy, przez co staje się on bardziej realny. Przeczytaj o tym artykuł: LINK)
- ...daje nam to do zrozumienia, że...
Ogólnie mówiąc - tego typu wzorce mają na celu pokazać niekwestionowany fakt, że A = B.

Czy zauważasz już, że jesteś w tym coraz lepszy?

To kolejny wzorzec! Ukryta instalacja i polecenie, któremu nie możesz się oprzeć. Pytanie skonstruowane jest tak, że nie można udzielić na nie negatywnej odpowiedzi. Dlaczego? Zobacz:

- Tak, zauważam już! - oznacza, że podążasz za moją sugestią i nawet jeśli wcześniej nie widziałeś postępów, to teraz masz wrażenie, że one faktycznie występują. UWAGA: Nieuczciwi nauczyciele i sprzedawcy mogą używać tego, abyś uznał, że odnosisz korzyści z czegoś, co faktycznie ich NIE daje. Uważaj na takie osoby.
- Nie, jeszcze nie zauważam. - słówko "jeszcze" użyte w pytaniu tworzy wrażenie chwilowego stanu. Jeśli więc mówisz, że JESZCZE tego nie widzisz, to tak naprawdę i tak zakładasz, że to chwilowe i niedługo zauważysz.

Inne przykłady tego typu wzorców:
- zdajesz sobie sprawę
- dociera do Ciebie
- wiesz już doskonale, że...
- dochodzisz do wniosku, że...
- przekonujesz się, że

Przykłady zastosowania w zdaniach:
- Patrząc na tą ofertę widzi Pan sam, że nie ma na rynku korzystniejszego pakietu
- Widzę, że dociera do Ciebie, że dzisiaj jest najlepszy moment na kupienie tego samochodu
- Zdajesz sobie sprawę, że właśnie wpadłem na genialny pomysł?

Konstruuj zdania, których rozmówca nie podda polemice 


Pamiętaj, że nie ma wzorców, które działają zawsze. Szczególnie wyedukowani specjaliści od tego typu technik wywierania wpływu mogą manipulować ludźmi bez ich wiedzy i zgody, ale zawsze znajdzie się ktoś, kto zorientuje się i cały wysiłek pójdzie na marne. Dlatego właśnie ważne jest, by dążyć do sytuacji, gdzie obie strony wygrywają i żadna nie traci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz